خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/08 - 17:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کرد:

افزایش تعداد متکدیان وارداتی از کشورهای افغانستان و پاکستان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه 90 درصد متکدیان نیازمندان واقعی هستند نسبت به افزایش تعداد متکدیان وارداتی از کشورهای افغانستان و پاکستان هشدار داد.

علی کرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه تکدی گری امروزه به معضل جدی و ویژه کلان شهرهای کشور به ویژه پایتخت تبدیل شده است، گفت: متاسفانه سال ها است در سطح شهر، معابر، چهارراه ها، پشت چراغ قرمز، داروخانه ها، پمپ بنزین ها، پارک ها و حتی اتوبان ها شاهد تکدی گری افراد هستیم.



نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید برای ساماندهی متکدیان به صورت هماهنگ عمل کنند، افزود: هر چند فعالیت برخی متکدیان به صورت سازماندهی شده است و برخی متکدیان نیز وارداتی هستند اما بخش زیادی از آنها نیازمند بوده و از سر فقر و نداری به تکدی گری روی آورده اند.



وی با تاکید بر اینکه باید کارگروهی متشکل از وزارت کشور، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، هلال احمر، نیروی انتظامی، تعزیرات و اتاق بازرگانی برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان تشکیل شود، ادامه داد: نیاز است این دستگاه ها احراز هویت متکدیان را در دستور کار قرار داده و با شناسایی آنان متکدیان خارجی را به اداره اتباع تحویل دهند تا زمینه خروج آنها از کشور فراهم شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: متکدیان ایرانی نیازمند نیز باید تحت حمایت دستگاه های حمایتی قرار گرفته و با افراد سودجو به صورت قاطع و جدی برخورد شود.



کرد با انتقاد از اینکه باندهای فعال تکدی گری به سمت استفاده از کودکان روی آورده اند، تصریح کرد: متاسفانه مافیا کودکان را مجبور به تکدی گری می کنند و در واقع بخش اعظم درآمد تکدی گری متعلق به مافیا است و کودکان قربانیان مافیا هستند.



نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس  دهم، با بیان اینکه متکدیان چهره شهر را تخریب می کنند و این شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: نیاز است مردم کمک های خود را تحویل سازمان های حمایتی دهند؛ در این رابطه باید فرهنگ سازی مناسبی انجام شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 90 درصد متکدیان نیازمند واقعی هستند، تصریح کرد: متاسفانه تعلل دستگاه های متولی در ساماندهی متکدیان باعث شده شاهد واردات متکدی به کشور از کشورهای افغانستان و پاکستان باشیم؛ متکدیان توسط قاچاقچیان انسان از طریق استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به کشور قاچاق می شوند و سپس با کرای دادن آنها، در زمینه تکدی گری فعالیت می کنند؛ ساماندهی اتباع بیگانه وظیفه وزارت کشور بوده و نیاز است در این رابطه گام های جدی بردارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 234161
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار